20 Ağustos 2010 Cuma

Beyaz Şeytan




Beyaz şeytan deyince aklınıza ne geldiğini öğrenebilir miyim? Bu soruyu filmi beraber izlediğim arkadaşıma sorduğumda bana verdiği cevap "İşte şeytanlar, ruhlar gizemli ev vs." tarzında bir şeydi. Aklım almadı, çünkü benim aklıma gelen, tahminimce bu soruyu yönelteceğim kimselerin %90'ının vereceği cevapla aynıydı. Bakmayın öyle, tabiiki uyuşturucu!

Johnny Depp, filmde ne zaman ortaya çıkacağını bir türlü kestiremediğimiz Penelope Cruz'la gerçekten birbirine yakışmamış. Bu kadar efendi, bu kadar naif bir uyuşturucu baronu beyefendi şahsiyet, sen git Eyşan'ın latin versiyonu Penelope'ye vurul. Penelope de gerekli cevabı verdi zaten sevgili seyirciler, merak etmeyin.

Film bir aşk filmi değil. Film "uyuşturucu ticaretinde en tepeye çıktığı halde", bu sıfatını unutarak, aynı zamanda dürüstlük, doğruluk vs. gibi erdemleri savunmaya çalışan efendi bir kişiliğin diriliş, gelişiş ve çöküş dönemlerini anlatan bir yapıt. Bir insan eğer uyuşturucu ticareti yapıyorsa karşısındaki insandan kendisi gibi dürüst olmasını beklememeli. Zaten beklemiyorsa da, olası saldırılarda gerekli cevabı susarak değil, onlar gibi davranarak vermeli. Ayakta durma şansı budur çünkü o konumdaki bir insanın. O artık, erdemli olmayı çoktan aşmıştır. Kendi dünyasında yoktur erdem. Eğer olmaya çalışırsa, alırlar façasını aşağı.

Depp, karakterini o kadar harika yansıtmış ki oyunculuğuna, bir ara durdurdum filmi, evet bildiğiniz durdurdum ve düşündüm. Bir insan dedim, bu kadar rahat, bu kadar umursamaz olarak işinde nasıl bu kadar kolay ve sistemli olarak yükselebilir? "İlla uyuşturucuya mı girelim kardeşim" demedim de değil. Bu mükemmel oyunculuğa yakışacak olan da tabiiki Penelope Cruz olurdu diye düşünen yapımcı arkadaşların alnından da öpmek istiyorum. Çünkü filmde birbirine hiç yakışmayan bu mükemmel ikili, ders niteliğinde bir film sunuyor muhterem konservatuvar öğrencilerine.

Saygıyla eğildik beraber, ama biraz uzun sürdü eğilmemiz. Abartmasanız iyiydi.

Not: Bu arada hikaye gerçek bir hikaye imiş, ve inanasım gelmese de, şu anda Johnny Depp'in oynadığı gerçek karakter yaşıyormuş. Öyle dedi film.

Tür : Polisiye / Dram
Gösterim Tarihi : 21 Eylül 2001
Yönetmen : Ted Demme
Senaryo : David McKenna , Nick Cassavetes , Bruce Porter (Kitap)
Görüntü Yönetmeni : Ellen Kuras
Müzik : Graeme Revell
Yapım : 2001, ABD , 122 dk.

Oyuncular

Johnny Depp (George Jung) , Penélope Cruz (Mirtha) , Franka Potente (Barbara) , Rachel Griffiths (Ermine Jung) , Paul Reubens (Derek Foreal) , Jordi Mollà (Diego Delgado)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder